Referat
fra Generalforsamling for Fugldalen, Torsdag d. 24.
Marts 2022
Referent:
Peter (28)
Tilstede
v. generalforsamling: 1,2,5,6,9,10,13,16,24,28,32,34
A) Valg
af dirigent + referent:
Dirigent Morten (5) referent Peter (28)
B) Bestyrelsens/formandens
beretning:
Generelt Corna år, med lavt
aktivitetsniveau.
God tilslutning til Skt. Hans og Sommerfest.
Bestilt snerydder ude fra, har haft frit
spil til at rydde/salte når han syntes. Det gav lidt for løse tøjler, så nu er
Michael (38) igen ansvarlig for at lave hver enkelt bestilling af snerydning.
Grundlæggerne af fredagsbar, har tilkendegivet at de nok vil starte baren op
igen, således at alle på vejen kan lære hinanden bedre at kende.
C) Aflæggelse
af regnskab 2022
Bestyrelsen har efter forhandlinger med
Jyske Bank forhandlet sig til at undgå gebyr for vores fælles konto (250 DKK
pr. kvartal) – godt gået.
Efter aftale har der været forhøjet tilskud til sommerfesten i forhold til
tidligere år.
D) Aktiviteter 2022
1) Forårsarbejdsdag: lørdag d. 30.04.22 -
kl 10 til 12
2) Skt. Hans torsdag d. 23.06.22
3) Sommerfest: lørdag d.20
.08.22
4) Efterårsarbejdsdag: lørdag d. 29.10.22
Bemærk input til hvad der skal lave til arbejdsdage er
velkommen. Meld gerne ind til bestyrelsen, hvis der er noget man ønsker skal
laves. Så kan opgaverne lettere fordeles på dagen.
Skt. Hans: (34) laver heks + (10) står for
bål/invitation -koordinering
Sommerfest: (1)-(10) og (36) er valgt v.
sidste sommerfest. (1) vil dog gerne have en afløser, da de ikke selv kan
deltage på dagen. De tager så tjansen i 2023. Er der nogen som vil træde til?
Arrangement ”Mød din nabo” vil evt. blive
arrangeret med meget kort varsel af (28)+(34) –
nærmere info følger.
E) Forslag
fra bestyrelsen
Der var ingen indkomne forslag fra
bestyrelsen.
F)
Fremlæggelse af budget 2022
G)
Godkendelse af budget 2022
Budget blev enstemmigt godkendt. Såfremt projekt trampolin vedtages, indregnes
det i budget som en ekstraordinær udgift, som straks afskrives. Budget
fremsendes sammen med info om afstemning.
H)
Valg til bestyrelsen. 2 poster på valg : Maria Lyngs
Pedersen (formand) modtager
helst
ikke genvalg, Linda (medlem) modtager genvalg.
Nyvalg til Bestyrelsen Emil (13)
Linda (18)- genvalgt
I)
Valg af suppleant til bestyrelsen er på valg.
Suppleant Anne Kirstine (9) + Susanne
(16) begge genvalgt.
Valg af revisor: på valg Susanne Matthiesen (16)
Revisor Susanne (16) genvalgt
Suppleant Claus (6)
J) Behandling af indkomne forslag
Basketballkurv – placering.
Der er indleveret forslag om at sænke basketballkurv, så de mindre personer kan
være med.
Altså må kurven blive sænket?
Efter lidt diskussion blev forslaget afvist, idet det sikkerhedsmæssigt er
bedre at de hænger højt, så man ikke kan ”dunke”. (lang spilleteknisk forklaring,
som ikke gengives her) + at en høj kurv giver tilbud på legepladsen, til de
lidt større børn. Forslag blev afvist.
Opførelse
af Trampolin
1. Der er (gen)forslag om indkøb af trampolin til legeplads.(vi
satser på at den fornødne viden er tilvejebragt)
Retningslinier er indhentet så vi
kan overholde lovkrav. Forsikring for nuværende legeplads vil dække, hvis
løbende eftersyn overholdes. Dvs. en speciel trampolin skal indkøbes. Pris for
etablering og materialer: 25.000 DKK
Der
var ikke nok fremmødte til at godkende investering, da forslag skal vedtages
med 2/3 flertal, ved større omkostninger (se vedtægter). Opførelse af trampolin
sendes derfor til afstemning.
Ved evt. godkendelse af trampolinprojekt, blev det vedtaget af udgiften til
denne skal tages fra egenkapitalen.
K)
Eventuelt
Tidligere har der været afholdt Fastelavn i Fugldalen. Vil nogle af de ”nye”
med børn, tage stafetten op er de velkommen. Børnehave kan normalt lånes til
formål. Peter(28) har to tønder liggende på loftet som
kan bruges til formål. Ret evt. henvendelse v. interesse.
Morten
(5) vil til næste generalforsamling undersøge om det er rentabelt og muligt at
få en robotplæneklipper til at slå græsset på legepladsen. Nuværende udgift til
græsslåning 13.000 pr. år.
Som
opfattet og forstået af referent Peter (28)