Referat af ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Fugldalen onsdag d. 17 marts 2014

1.   Valg af dirigent og referant

Dirigent: Henrik (32)

Referent: Eigil (24)

2.   Beretning

·         Et år uden de store udfordringer

·         Fastelavn 2013 aflyst (hvis der skal afholdes fastelavn næste år, har Peter (28), tønder mm. liggende på loftet)

·         Arbejdsdagen i foråret var god, men ingen fremmødte i efteråret.

·         Vejen er, ifølge Skanderborg Kommune, overtaget af grundejerforeningen, men kommunen er klar over, at der er nogle mangler der skal udbedres, og det bliver gjort muligvis i 2015 eller senere.

3.   Aktiviteter 2014

·         Bestyrelsen laver noget reklame for arbejdsdagene (snak om at flytte fra lørdag til søndag, men strander på lukket genbrugsstation)

o   Foråret med klipning og oprydning, samt justering af legepladsen for at den kan blive godkendt af tilsyn, der skal bl.a. køres sand på.

·         Skt. Hans er Morten(5) og Frank(36) tovholdere på.

·         Sommerfest udvalget er der styr på også (1, 6 og 38)

4.   Aflæggelse af regnskab:

·         Regnskabet godkendt

5.   Vedtagelse af budget:

·         Budgettet blev vedtaget.

o   Ang. Snerydning, var der kort snak om niveauet, og da Lars(30) er snefoged må man henvende sig, hvis nogen ønsker et højere niveau end det der har været hidtil.

6.   Valg til bestyrelsen

·         Toke (1) og Henrik (32) er nyvalgt

7.   Suppleanter til bestyrelsen

·         Christian (20) genvalgt

8.   Valg af revisor og revisorsuppleant

·         Bjarne (3) revisor, og Laila(30) genvalgt

9.   Ingen forslag fra bestyrelsen

10.            Ingen indkomne forslag

11.            Eventuelt:

·         Morten (5) forslog at der skulle gøres noget ved hastigheden i Fugldalen, evt. ved at lægge nogle vejbump. Han undersøger muligheder og priser.

o   Men henstilling til alle beboere om at tale med kunder, forældre til andre børn, egne børn med bil, posten og andre pakkefirmaer om at vise hensyn og holde hastigheden nede.

o   Minimer parkering halvt/helt ude på vejen af hensyn til børnene.

·         Toke (1) bragte skovbørnehaven op, da dens aktiviteter mere og mere minder om en fast børneinstitution. Området udvides, skråninger bliver slidt meget, ”teltet virker mere som et fast byggeri på grunden, forældre kører helt ned til i sænkningen og henter børn (fredet?). Der skal overvejes en forebyggelse mod det bliver en permanent institution.

Der var god en god stemning i ”salen”,

Sådan hørt og skrevet

Eigil (24)