Referat af ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Fugldalen – tirsdag 29. marts 2011

Sted: Topas

1.   Valg af dirigent + referent

Henrik (nr. 32) blev valgt til dirigent

Øystein (nr. 42) blev valgt til referent

2.   Bestyrelsens beretning

Der har været afholdt følgende arrangementer i det forgangne år:

Fastelavnsfest, generalforsamling, forårsarbejdsdag, ekstra ordinær generalforsamling vedr. legeplads, Skt Hans arrangement, sommerfest og efterårsarbejdsdag. Der er brugt en del tid og kræfter på undersøgelse af løsningsmuligheder til ny legeplads. Kontingentet er blevet forhøjet med 400 kr. Pr. År. Pga. den nye legeplads.

På bestyrelsens vegne

Lars Adamsen (nr. 30)

3.   Aflæggelse af regnskab 2010

Regnskabet blev enstemmigt godkendt.

4.   Aktiviteter 2011

Datoer for årets aktiviteter:

·        Forårsarbejdsdag: 07.05.11

·        Skt. Hans 23.06.11

·        Sommerfest: 20.08.11

·        Efterårsarbejdsdag: 29.10.11

Pia & Poul (nr.9) og Henning & Mette (nr. 40) er ansvarlige for Skt. Hans.

5.   Forslag fra bestyrelsen

Lars (nr. 30) gennemgik løsningsforslag a og b til legeplads, jvf. Fremsendt beskrivelse. Ingen øvrige forslag er indkommet. Mange bud er indhentet, men pris typisk 30-40% dyrere.

Løsningsforslag B blev vedtaget med 48 mod 2 stemmer.

Vedr. Udvidelse af basketbane: Det blev vedtaget, at bestyrelsen indkalder de omkringliggende naboer til besigtigelse af basketbanen samt gennemgang af planerne for udvidelse/placering.

Peter (nr. 22) gennemgik finansieringsløsning for legepladsen, jvf. Fremsendt beskrivelse.

Finansieringsforslaget til legepladsen blev godkendt.

Alle opfordres på det kraftigste at møde op til arbejdsdag I maj måned 2011! Vi skal udføre meget af arbejdet selv for at få legepladsen så langt ned I pris!

6.   Fremlæggelse af budget 2011

Peter (nr. 22) gennemgik budget for 2011 jvf. Fremsendt beskrivelse.

Toke (nr. 1) spurgte ind til vejfondet, og hvornår det evt. skal bruges. Status er at det muligvis skal bruges efter ca 30 år, men at intet ligger fast, da vi ikke har fået en afklaring med Skanderborg Kommune endnu, og vejen formelt ikke er overtaget. Der bør typisk være ca 150.000 DKK hvis/når fondet skal anvendes.

7.   Godkendelse af budget 2011

Budgettet for 2011, herunder finansieringsplan for legeplads blev vedtaget.

8.   Valg til bestyrelsen

Lars (nr. 30) og Peter (nr. 22) blev genvalgt.

9.   Valg af suppleanter

Eigil (nr. 24) blev genvalgt.

10.                    Valg af revisor og revisorsuppleant

Bjarne (nr. 3) og Laila (nr. 30) blev genvalgt.

11.                    Behandlig af indkomne forslag

Forslag om afholdelse af bagagerumsmarked I Fugldalen blev vedtaget. Der kom signaler om god opbakning til arrangementet. Kristina (nr. 20) står for at indsamle tilmeldinger fra de husstande som ønsker at være med. Hver husstand som deltager (med at sælge noget), betaler et mindre beløb, således at der er penge til en avisannonce.

12.                    Eventuelt

Trafik: Grundejerforeningen henstiller til, at vi alle kører forsigtigt og i max 15 km/t. Sørg også for at (dine) besøgende er opmærksomme på at der er masser af børn i Fugldalen og at hastigheden skal være derefter! Vi ser fortsat mange eksempler på at besøgende i Fugldalen kører for stærkt!

Kristina (nr. 20) meddelte, at de pr. august 2011 flytter til Schweiz, troligt for 2 år. Så hvis nogen kender nogle “velegnede” naboer, så er der måske mulighed for at leje et hus I et super dejligt kvarter J

Blomsterkasser: Generalforsamlingen opfordrer til, at bestyrelsen til næste generalforsamling præsenterer et løsningsforslag til fartdæmpende foranstaltninger som erstatning for de nuværende blomsterkasser. Samme blomsterkasser skal have nye planter til arbejdsdagen den 7. maj 2011.

/Øystein (nr. 42)